Sunday, October 23, 2005

kenapa lah depa tu tak sedar diri

Permerhatian GA dari luar kotak : kalau tak suka jgn baca or komen.

sibuk nak naik kan sorang ke bintang persada , semua org sibuk sms habih duit berjuta. walhal ramai lagi yang seagama dan sebangsa masih lagi melarat mengharapkan belas kasihan.
sibuk nak jadikan org felda bertaraf tinggi , kenapa mesti sorang aje. ramai lagi anak felda yang melarat ,tak dapat peluang dan tak dapat pengiktirafan. kalau ada pun yang berjaya , balik kampung kena kan org felda balik.
aku pun anak org felda. aku pun pernah menoreh. aku pun pernah membaja pokok getah yang berbukit bukau. tapi pernah aku sibuk betapa terer nya aku ni di sanjung orang. tapi aku tak blame org tu. sapa yang untung sebenar nya ekk.
sapa yang buat duit sebenar nya ekk.
sapa yang dapat profit juta juta ekk.

mungkin org marah dgn pendapat aku. tapi peduli apa ye dak. ada yang glamour sebab komen pasal 12 budak dalam tv bercakap sama sendiri dalam satu rumah. ada yang glamour dalam blog ni sebab bergambar dengan depa. eh aku jeles ke . maybe kot . but bukan ke patut di cari benda yang boleh represent diri sendiri. contoh nya kao pandai buat baju ke. kao pandai niaga ke. kao pandai lukis ke. ish entah lah.

depa ni bagus. tapi alangkah bagus kalau di buat undi tu tak payah dibayar. mesti lagi ramai yg undi punya , ye dak. yang pi mengundi tak payah bayar tu berapa ketul yang pergi mengundi. bila org dah pilih wakil yang tak buat kerja sibuk cerita kedai kopi merata. tapi tak gi mengundi.

eeee jahat nya mulut aku bulan puasa nie.....jgn mare ye.

No comments: